our big journey

— New Zealand here we come!

Girl power!

Kategori: Allmänt

Imorse lämnade jag vandrarhemmet tidigt för att hinna till Ladies Balance Fitness klockan 8. Där hade jag en introduktion på ca 1h. Kul men svettigt.
 
Ladies Balance Fitness är ett gym endast för tjejer. Jag skrev in mig där förra veckan men man måste ha en introduktionstimme innan man får använda maskinerna. Under introduktionen pratar man först om ev sjukdomar/skador, sen visar intruktören alla maskiner och hur det bäst används. När jag provade löpbandet tittade instruktören på mitt löpsteg och konstaterade att jag sätter i hälen först. Inte bra! Då får man ont i hälsena, benhinnor eller knän. Därför måste jag nu öva upp mitt löpsteg så jag sätter i framfoten och hälen samtidigt. Haha. Att bara ändra hur man trampar ner med foten låter enkelt, men nej! Det är jättesvårt. Måste tänka mig för vid varje steg jag tar...
 
Gymintron var jättekul! Fick tips om att variation är nyckeln till bra träning. Intervaller, byta maskiner mellan träningstillfällena och tävla med sig själv, det ska ge mer utav träningen. Ska köra på den taktiken.
 
Kanske blir det ett träningspass efter lunch imorn..?
 
 
Puss & kram
 
/Frida
 
 

KOMMENTARER:

  • Nenne säger:
    2012-11-12 | 15:53:27

    Näe, byta löpteknik är inget man gör i en handvändning. Lycka till med omvänjningen!

    Svar: haha tack! Det kan behövas, känner mig jättedum när jag tänker på hur jag sätter ner fötterna
    Frida Nilsson

Kommentera inlägget här: