our big journey

— New Zealand here we come!

Ibland måste man få unna sig själv...

Kategori: Allmänt

I flera års tid har jag lidit av ögonont som ingen lyckats säga vad det kommer ifrån. Synen har inte ändrats särskillt mycket, inga torra ögon eller kraftig migrän i huvudet... Efter att ha provat receptbelagda ögondroppar, massage i tinningen och ex antal besök hos optikern fick jag äntligen ett svar på frågan varför detta uppkommit. Svaret var stelhet i axlar och nacke. En ung sköterska på vårdcentralen hade misstänkt detta men det var inte förrän när jag några månader senare var hos en massör som jag fick det bekräftat. Jag har flera muskelknutor i nacke, axlar och en bit ner på ryggen. Dessa har uppkommit av statiska rörelsemönster bl.a. när jag arbetat i butik. Massage och stretch skulle vara nyckeln för att "låsa upp" knutarna.
 
På gymmet jag skrivit in mig på kan man få massage av en äldre tant som kommer dit varje onsdag. Jag bokade in en tid till igår. Massagen var lite annorlunda från den svenska jag fått tidigare, men det var väldigt skönt. Hon tog inte i så hårt men lyckades ändå få flera knutor att försvinna. Efteråt sa hon att jag troligen kunde bli av med alla knutor efter 2 massagetillfällen till och hela tiden träna och strecha regelbundet. Ja, snart kanske jag inte behöver känna mig som 95 år!
 
Ledsen att det inte blivit mycket bilder de senaste inläggen. Ska ladda kamerabatteriet och knäppa några bilder till nästa gång. En liten logobild fick vara med här som tröst.
 
 
Puss & kram
 
/Frida
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma Åsa säger:
    2012-11-07 | 21:29:24

    Åh vad skönt att höra! Hoppas det kommer att kännas bättre. Kram

    Svar: tack! Ja det hoppas jag med. Det gör lite ont när man trycker i nacken men känner mig rörlig. :) funderar på om jag kanske ska köpa en hot&cold kräm oxå eller om jag bara väntar och hoppas på att allt blir bra...
    Frida Nilsson

  • Nenne säger:
    2012-11-12 | 15:50:08

    Jättebra om du kan få slut på dina problem!!! Det kunde man inte tro att ögonproblem kommer från nacken. Men det är ju mycket man inte vet :) Kram!

    Svar: nej verkligen inte! Och jag som gick med ögonvärk i flera år och trodde jag hade fel på ögonen... men nu verkar det ha blivit bättre :)
    Frida Nilsson

Kommentera inlägget här: