our big journey

— New Zealand here we come!

Tip, restaurangjobbens fördel

Kategori: Allmänt

Igår kväll började jag jobba kl 17 och som vanligt står man bara och hänger den första 1-1,5 h. Så tråkigt när inga gäster dyker upp! Och när de väl dyker upp är det så mycket personal att det ändå blir lite att göra...
 
När klockan var 19 hände det något. Helt plötsligt strömmade det in gäster. Två bord med hela 7 personer plus flera andra 2 (personer) och 4 (personer) bord. Ja, äntligen! Bara att sätta på sig sitt vackraste leende och charm och börja jobba.
 
Kvällen blev tillslut ganska stressig men vi klarade att ha koll väldigt bra tycker jag. Gillar att jobba med Georgia. Hon är bara 18 år men ändå en av managerna på restaurangen. Coolt!
 
Varje kväll, när gästerna gått hem, delar vi kvällens tip (dricks) mellan oss servitriser. Ibland är det ingen dricks alls men några gånger har jag fått gå hem med hela 7 NZD (ca 40 SEK). Igår var dock ett nytt tip-rekord för mig. Gick hem med 19 NZD i fickan! Tip högre än min timlön är inte fy skam! 
 
Nöjd tjej!!!
 
 
Puss & kram
 
/Frida
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma Åsa säger:
    2012-11-03 | 23:20:21

    Förstår att ditt leende och din goda service ger extra klirr i kassan. Puss

    Svar: Tack! <3 puss
    Frida Nilsson

Kommentera inlägget här: