our big journey

— New Zealand here we come!

Jobb eller inte???

Kategori: Allmänt

Efter att ha gått tillbaka till många av de ställen jag lämnat CV på har jag fått chansen att vara på ett par möten/korta intervjuer och därmed kunnat presentera mig närmare för butikens/restaurangens manager. Även om dessa inte lett till något jobb har jag fått höra flera fina kommentarer, t.ex att jag är bra på engelska, är vacker och cool samt att jag skulle passa bra som säljare eller servitris om det bara fanns jobb tillgängligt. På flera ställen är det inte managern som bestämmer vem som får anställas även om det är den som håller i intervjuerna. Det är istället deras chef (ägaren) som har sista ordet. Synd eftersom jag i regel aldrig får chansen att flörta in mig hos dessa personer!
 
MEN... Det finns alltid ett men... Imorgon fredag ska jag få provjobba på en av restaurangerna i stan, Ambrosia. Är väldigt nervös men kul ska det bli! Har lånat med mig en meny därifrån så jag kan plugga lite inför premiären.
 
 
Petter verkar fortfarande ha det lite kämpigt med att hitta något ledigt jobb. Vi letar verkligen i lågsäsongen! Som ett alternativ till betaljobb kan man alltid jobba för boende. På flera hostel har vi fått besked att vi kan få jobba i minst tre veckor (3h/dag, 6 dagar/vecka). Vi ska ringa efter fredag när vi vet om jag får fortsätta jobba på Ambrosia eller inte. Sen har vi ju alltid Wellington... Även om allt känns hopplöst ibland med att hitta jobb har vi i alla fall flera alternativ. Stay positive! 
Kommentera inlägget här: