our big journey

— New Zealand here we come!

Bästa dagen på Bali!!!

Kategori: Allmänt

Lördag. Bara 5 dagar kvar av resan! Vi kan inte förstå att tiden gått så fort. Snart är vi hemma i Sverige igen. Helknasigt!

Den här dagen började bra. Efter mycket god frukost gick vi till en skönhetssalong inte långt bort från där vi bor. Där tog vi varsin hårbehandling. Petter valde en Creambath som innehöll hårmassage, nack- och ryggmassage samt schamponering. Frida valde en lite mer exklusiv behandling: Original Hair Spa Loreal. Denna innehöll samma som en  Creambath men med bättre produkter och även massage av armar och händer.

Petter med sitt fina, fluffiga och mjuka hår

På eftermiddagen var det dags för dagens huvudaktivitet (och nej det har ingenting med huvud att göra). Vi blev skjutsade till Sanur där vi skulle få göra det jag (Frida) drömt om sedan jag var en liten flicka: Klappa en delfin!!!

Under 40 minuter fick vi klappa, pussa och krama delfinen Triton tillsammans med 4 andra tjejer. Det var helt otroligt roligt! Triton gillade oss båda två. Många kramar och pussar blev det!

Kraaam

Sötisarna

Puss på kinden!

Dansa!!!

Triton visade oss hur man hoppar högt

är det ett flygplan eller en delfin?

Såhär nöjd var Petter efter vår Dolphin Interaction

När vi kom tillbaka till vandrarhemmet var vi gladare än någonsin! Vi tog en snabb dusch innan det var dags för middag. Lydia visade verkligen att hon kan laga mat. Jag åt det godaste revbensspjällen jag någonsin ätit!

När den utsökta maten var uppäten tog vi det lugnt några timmar innan vi satte oss i en taxi mot Kuta för att festa loss! Hittade en riktigt bra klubb som hade massor med olika dansgolv. Om den ena DJ'n spelade dålig musik kunde man bara byta till ett annat dansgolv. Praktiskt!

Det var den senaste lördagen det. Nu har jag stått och klippt ut och klistrat in alla svenska jobbiga vokaler här i Doha medan vi väntar på vårt sista flyg HEM TILL SVERIGE!!!