our big journey

— New Zealand here we come!

CV med flera användningsområden

Kategori: Allmänt

Jag och Petter har lämnat ut många CVn här i Rotorua i hopp om att få ett jobb. Jag har haft turen att få chansen att jobba på en av stadens restauranger. De närmaste två veckorna behöver de nog inte min hjälp men därefter har de sagt att jag kan få jobba upp till 20 h/vecka. Bra!
 
Dock har jag märkt att CVn inte bara behöver lämnas ut för att få en intervju eller ett jobb, det är också ett ypperligt sätt att skaffa dejter. Hittills har två killar frågat ut mig på dejt efter att ha läst mitt CV. Eller kanske tittade de bara på bilden?
 
Den första killen/mannen hade en kort intervju med mig angående eventuellt jobb på en restaurang. Dock ville hans chef istället anställa en annan tjej så stackars Rob fick inte ge mig jobbet även om han senare via sms skrev att han gärna velat. I sms:et stod det också att jag var vacker vilket man inte hör så ofta när man får besked efter en jobbintervju. En vecka senare plingar mobilen till: sms från Rob. "Har du fått ett jobb än?" undrade han. Jag svarade "kanske" och frågade vad han tänkte på.. Då fick jag som svar att han väldigt gärna ville ge mig ett jobb, men det han allra helst ville var att ta ut mig på en dejt. Förklarade att jag hade pojkvän men att en kaffe eller lunch vore trevligt. Det tyckte han lät bra, så vi får väl se om det dyker upp ett sms snart med tid och plats...
 
Den andra killen vet jag inte vem det är. Jag fick ett sms ikväll från ett nummer jag inte känner igen. Någon som undrade hur jag hade det. Jag började en sms-konversation med den okände avsändaren och fick reda på att det var en av kockarna från Solace café i stan. Jag hade lämnat CV där och det var så han hade fått tag på mitt nummer. Efter en stunds sms:ande undrade han om jag hade pojkvän. Jag frågade om han bara var nyfiken eller om det kunde tolkas som en komplimang. Han förklarade att han velat fråga ut mig på en dejt men att Petter kanske skulle bli arg då.
 
Haha! CVn kan användas till mycket! 
 
Dagens tips är alltså att om du är singel och letar efter en partner: lämna ut CVn till stadens restauranger. Man vet aldrig vem som tittar igenom den där CV-högen...
 
Puss & kram
 
/Frida
 
 
 
Kommentera inlägget här: