our big journey

— New Zealand here we come!

Sweet as!!!

Kategori: Allmänt

Dags att lämna Wanaka mot äventyrliga Queenstown!
 
Innan vi brummade in i staden stannade vi till vid Kawarau Bridge, den första kommersiella bungy jump platsen. Här hoppade AJ Hackett för första gången 1988. Ända sedan dess har massor av människor rest dit för att få hoppa från den 43 m höga bron. Om 43 m verkar högt eller inte får ni bedömma själva:
 
 
 
 
Petter hade sedan länge bestämt sig för att hoppa Bungy Jump, men Frida har däremot alltid sagt att det där vågar hon aldrig. Busschauffören Soap är dock väldigt bra på att övertala och fick tillslut Frida att skriva upp sig på listan för de som skulle hoppa. Men kravet var att hon skulle få hoppa tillsammans med Soap i en s.k. tandem bungy.  När det var dags att betala sa receptionisten att det är många som hoppar idag så tyvärr blir det inga tandemhopp utan bara singelhopp. Jaha, då var det bara hoppa själv då Frida...
 
Flera av busspassagerarna fick smeknamn av chauffören. Petter med sin stora muskler kallades för Magnus Samuelsson.
 
 
Det var riktigt blåsigt och kallt. Snällt av Soap att låna ut sin tjocka luvtröja till Frida som stod och frös så hon skakade.
 
Då var det dags!
Känslan att stå vid kanten, vinka till publiken och sedan lämna bron för att falla fritt ner mot Kawarau River är svår att beskriva. Den första halvsekunden från det att fötterna lämnar kanten till att man befinner sig i luften är overklig!
 
 
 
 
 
Mannen som viftar med armarna är Soap, vår busschaufför.
 
 
I did it!!!
 
Och nu var det Petters tur:
 
 

Petter valde att bli doppad i vattnet. Uppfriskande!
 
 
 
Lycklig och stolt tjej!
 
Bungy Jumpers and the driver
 
Vi från Magicbussen som hoppade från Kawarau Brigde
 
 
Efter att ha lämnat Bungybron och åkt in till Queenstown gick vi till det välkända hamburgestället Fergburger. När vi köat och väntat i över 30 min fick vi äntligen njuta av stora och goda hamburgare.
 
 
 
 
Kvällen fortsatte sedan med drinkar och dans med de andra från Magicbussen. Första dagen i Queenstown kunde inte blivit bättre!
 
Puss & kram
 
 

KOMMENTARER:

  • Nenne säger:
    2013-01-12 | 13:31:53

    PETTER!! Vaddå bara uppvärmningen.....??? Igår läste jag bloggen och såg bilderna. Fantastiska bilder! Såg att allt gått bra, idag tordes jag se filmklippet. Hur törs man ta det där sista steget? Fantastiskt! Jag vet att jag blivit harigare med åldern och barnen :) Ser faror på ett annat sätt. På gott och ont. Jag är otroligt imponerad av er båda!!! Mamma Åsa med för den delen! Vilket mod ni uppvisar! Kram från mig och Pappa

    Svar: Vi får väl se! :) Bilderna blev jättebra och dom säger att hela hoppet sitter i huvudet. Bara att ta steget. Företaget har inte haft en enda olycka sedan 1988 då de började. Jag blev också jätteimponerad av Frida! Hon gjorde före mig så jag kunde ju inte backa ur :P
    Kramar från oss alla!
    Frida Nilsson

  • Elin säger:
    2013-01-13 | 17:46:20
    Bloggadress: http://blogg.henningmedia.se

    SHIIIIIT! Så modigt!!!! Heja heja

    Svar: jag visste att Petter skulle våga men överraskade mig själv att jag oxå hoppade/föll från bron :P//Frida
    Frida Nilsson

  • Emma säger:
    2013-02-07 | 20:28:48
    Bloggadress: http://ouryoungdays.blogg.se

    alltså SÅ HIMLA HÄFTIGT! jag är verkligen SÅ imponerad (och en aning avundsjuk)!! har inte kikat in här på ett tag men ni ser ju ut att ha det helt fantastiskt! :D hoppas ni mår bra! kram

    Svar: DU tar också studenten en dag och då har du massor med tid att gör roliga och knäppa saker! ;)Tack söta du! Förutom min förkylning mår vi jättebra.
    kram kram
    Frida Nilsson

Kommentera inlägget här: